SOZO is al meer dan 50 jaar een begrip in Stadskanaal en omstreken.

Velen zijn er een tijdje vaste bezoeker geweest en we horen nog vaak over goede herinneringen die men er heeft opgedaan.

Koffiebar SOZO is in 1970 ontstaan vanuit het jongerenwerk van de Pinkstergemeente Stadskanaal, met als doel een laagdrempelige en toegankelijke ontmoetingsplaats te zijn voor alle jongeren. Niet alleen christelijke jongeren, maar zeker ook niet-christelijke jongeren.

Sinds de opening in 1970, is er veel gebeurd, met de nodige hoogte- en dieptepunten, nieuwe impulsen, enkele verbouwingen, en nog altijd gaat het werk door. De laatste jaren gebeurt dit in de vorm van de inloopavonden van The Gate. Een concept van Teen Challenge Nederland, waar de stichting nauwe banden mee onderhoudt. The Gate is er voor jongeren tussen 12 en 18 jaar, met als doel jongeren in de omgeving een veilige plek te bieden. Een plek waar ze gezien, gekend en gehoord worden.

Het werk wordt gedaan op vrijwillige basis. De wens van meer vrijwilligers is van alle tijden geweest, maar we zijn dankbaar voor het huidige team en de steun van ieder die ons nog steeds een warm hart toedraagt.